Isnin, 31 Disember 2012

Jalan-Jalan Cari Makan: Restoran Hannon Al-Arab

Cuti sekolah akhir tahun hampir berlalu. Tapi masih x sempat nak pergi kemana-mana. Maklumlah sibuk dengan persiapan kenduri adik aku dan jugak adil ipar aku.

Malam minggu yang lepas kami anak beranak bersama mertua dan ipar-iparku sempat jugak jalan-jalan cari makan. Kali ni kami pergi ke Bandar Setia Alam. Di sana kami singgah ke Restoran Hannon Al-Arab, sebuah restoran yang menyajikan makanan-makanan dari timur tengah. Sekali Arab da...!



Tak susah nak cari restoran ni. Terletak di Bandar Setia Alam, deretan kedai yang tak jauh dari Tesco Setia Alam di jalan Meru-Klang. Dari jalan lagi dah nampak. Sebenarnya anak aku yang beria nak makan nasi arab. Selalu tengok dalam TV. Jadi neneknya nak la sangat bawakkan dia. So termakbullah impian anak aku yang semangat tu.  




Seperti yang telah disebut di awal tadi, restoran ini menyajikan menu makanan timur tengah. Suasana restorannya yang selesa dan tenang serta mempunyai ciri-ciri arab menjadikan seolah-olah makan di negara arab plak. 




Untuk rekod restoran ini pernah dikunjungi Rancangan Jalan-Jalan Cari Makan tidak lama dulu. Mari kita tengok apa makanan yang kami pesan. 


Ini namanya nasi arab daging kambing. Sebenarnya besar ni. Kira macam 1 talam la. Bau rempah dan herba dari makanan ni memang menyelerakan. Kalau pergi sini tak rasa menu ni memang rugi la.


Ini pula namanya nasi arab ayam tandhori. Oleh kerana ada dikalangan kami yang tak makan kambing, so pesan jugak la menu ni.  Mana kuahnya.. he he. ada. Nasi arab ni dilengkapkan dengan sup dan sos khas yang memang menyelerakan. 




Itulah kisah jalan-jalan cari makan kami kali ni. Korang try la ek. Gerenti terangkat punya...